Cesta do Krkonoš byla dlouhá, ale utekla nám. Z ohlasů dětí víme, že se jim v autobuse líbilo. Všem se také líbí jejich pokoje. Každá třída má své patro. Odpoledne jsme šli na výpravu kolem naší chaty a pak ještě na jednu - za Krakonošem.

V pondělí jsme se kromě matematiky a češtiny věnovali objevování okolí a naše putování mělo téma VODA. Našli jsme jsme potůčky, rybníček a mlýnské kolo. Celý den jsme hráli na honěnou s mlhou, která klesala a stoupala, jak se jí chtělo. My jsme se ale nedali a za sluníčkem vyrazili k chatě Špindlerovce. Překročili jsme hranici do Polska a hned za ní jsme sluníčko našli. Uspořádali jsme mu i malý koncert. Písnička o pramínku se mu určitě líbila, takže nám přeje a vůbec nám tu není zima.

V úterý vstáváme do sluníčka. Děti spaly krásně celou noc a posílali domů "snovou poštu", určitě se vám o jejich dobrodružstvích zdálo. Nezapomeňte jim po návratu říct, že to funguje, budou mít velkou radost. Dnešním tématem byl sport a hry - pohybové i na stmelení kolektivu. I když nás ráno mlha opět trochu strašila, nakonec se stáhla do údolí a my si užili nádherný den na sluníčku. Prozkoumali jsme další kus okolí naší krásné chaty a cestou následovali statečného krejčíka, který se vydal za Krakonošem. Jako on jsme přelézali a překonávali překážky a nakonec jsme vyšlphali skoro až na vrchol kopce. Tam jsme si dali chleba s tvarohem a jak všem panečku chutnalo. Horský vzduch a sluníčko platí na malé školáčky stejně jako na princeznu Zubejdu.

Ve středu je všechna mlha pryč, vítr ji odfoukl a tak si užíváme sluníčka. Dopoledne ale pouze za oknem. Učíme se a připravujeme na odpolední výlet do Vrchlabí a Špindlerova Mlýna. Ve Vrchlabí jsme navštívili pracoviště KRNAP a také záchrannou stanici pro zvířata. Ve Špindlu jsme si zaplavali a protože to byl opravdu náročný den, v 8 hodin je ve všech pokojích ticho a tma. Děti posílají moc pozdravů a mají velikou radost, ze všech dopisů a pohledů, které dostávají. Paní učitelky děkují za pozdravy. Užili jsme si všichni další náročný, ale krásný den.

Ve čvrtek jsme vstali a za oknem úplně bílo. Bohužel to ale nebyl sníh, ale mlha hustá tak ..... A vydržela celý den. Věnovali jsme se češtině a matematice a samozřejme jsme ekobádali. Povídali jsme si o mracích, zahráli si na páru, kapičky i pořádný lijavec a taky jsme si vyrobili mraky z papíru. Ven jsme šli jen na chvíli a tak nám tedy nezbylo nic jiného než si vyrobit les doma. Myslíme si, že se nám moc povedl. Po večeři se těšíme na karneval spojený s pyžamovou diskotékou.

Je pátek a bílo je jako včera. Po učení jsme vyrazili ven, protože dnešním tématem je les a rostliny. V lese, který v mlze vypadá jako začarovaný, jsme si zahráli na bludičky a překonali jsme potok suchou nohou. Protože se máme také naučit určovat mechy, přinesli jsme si jich pár s sebou. Náladu máme výbornou, každou chvíli zpíváme a oblíbenou hru "Kuba řekl" budeme muset brzy přestat hrát, protože se už skoro nikdo nenechá nachytat. Po obědě jsme měli besedu se záchranářem z Horské služby, která byla moc zajímavá. Po besedě jsme se vrátili zpět našemu tématu a po poznávání stromů jsme si vyzkoušeli, jak vypadá takový strom, který je celý napadený škůdci. I pexeso je samozřejmě o stromech a jejich plodech. Je to prostě tak, že stále něco děláme a děti se učí, ani o tom neví.

Jistě jste všichni zvědaví, co děláme v sobotu. Z pohledů a dopisů víme, že naše dobrodružství v Krkonoších sleduje hodně lidí a máme radost, že kromě normální pošty, funguje i ta snová (díky všem, kteří tu hru hrají s námi!). Takže teď ta sobota. Od rána slavíme s Justýnkou narozeniny. Všichni jí popřáli a dostala i pěknou pusu. Protože už od ráno bylo prostě nádherně, vyrazili jsme na dlooouhý výlet. Šli jsme se podívat, kde bydlí čtvrťáci a páťáci (na Vatru a Moravskou boudu). Potkali jsme tam Trautenberka, Krakonoše, Kubu, Anče i hajného, dali si svačinu a pak jsme šli dál po žluté a nakonec po modré značce. Šli jsme krásným lesem po kamanech a lávkách. Domů jsme se vrátili na pozdní oběd a po zaslouženém odpočinku se zase pouštíme do Ekobádání. Tentokrát zkoumáme rybník a mraveniště. Můžeme přitom sledovat krásný západ slunce.

Kdo by se myslel, že v neděli se v Krkonoších nic nedělá, moc by se spletl. V Krkonoších se totiž ekobádá pořád. Zatím bádáme doma, poznáváme stopy zvířat. Venku je totiž kromě mlhy dneska taky pořádný vichr. Ještě před obědem si stihneme zopakovat básničky, které jsme se doma naučili a pak nás čeká ..... chtělo by se říct "Nedělní chvilka poezie" ..... třídní kolo recitační soutěže. Kdo vyhrál, necháme jako překvapení na zítra, ale už teď vám můžeme říct, že jsme viděli vodopád na Bílém Labi :) Dobrou noc.

Pondělní zprávy z Krkonoš. Z kultury: Výsledky školních kol recitační soutěže: 1.A 1. místo Magda Martincová, 2. místo Vanessa Andrašší, 3. místo Lukáš Zachariáš a Ondřej Šik. 1.B 1. místo Hana Ščerbejová, 2. místo Tereza Musílková, 3. místo Lucie Musílková. 1.C 1. místo Elen Fujciková, 2. místo Adriana Amal Ali, 3. místo Lukas Stefanakis. Počasí: mlha až k chalupě.
Dneska jsme hodně ekobádali, vevnitř i venku. Našli jsme paletu barev podzimní přírody, dělali sbírku hornin a také se učili uzle. Očka, liščí nebo lodní smyčka už pro nás není žádný problém. Navštívili jsme ovečky a také jsme si je vyrobili. Taky jsme kreslili Žížalí město, které jsme osídlili žížalami. Ty jsme si pak ale dali jako zákusek. Také jsme vyráběli krystaly z papíru a perníčky z modelovací hmoty. Tak to bylo naše pondělí.

Jak jsme se měli v úterý? Krakonoš si s námi hrál, nejdřív nám poslal mlhu a jen jsme usedli k obědu, zahnal ji a vysvitlo sluníčko. I tak jsme si to užili. Odpolední výlet do Špindlerova Mlýna byl prima. Navštívili jsme Hasiče a Horskou službu a den zakončili v bazénu. Po večeři všichni dostali diplom za úspěšné absolvování Školy v Krkonoších a už se moc těší domů.

Děkujeme všem, kteří nám posílali pozdravy. Obzvláště pozdravujeme paní Erlebachovou a děkujeme za milý dopis a poděkování, které nám udělalo velkou radost.

Zítra AHOJ!
  • 2 589 zobrazení
1. den
Po našem příjezdu na Erlebachovu boudu nás přivítalo krásné zimní počasí. Ubytovali jsme se. Šli jsme na krátkou procházku. Převládá nadšení a dobrá nálada.

2.den
Dnes nás navštívili pracovníci KRNAPU a dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací. Máme nového kamaráda malého ježečka. Odpoledne jsme si byli užít sníh a po dobré večeři jsme si zazpívali vánoční písně, zahráli hry a šli do svých postýlek.

3.den
Dopoledne jsme se trošku učili Český jazyk. Pak jsme se vydali vyzkoušet terén a jezdili jsme na lopatách. Po odpoledním klidu jsme šli na procházku pozorovat přírodu a hrát si se sněhem. Večer jsme si zazpívali, zahráli hry a spokojeně spinkáme. Těšíme se na další dobrodružný den. Posílejte nám pohledy každý den, těšíme se na ně, čekáme na ně a máme z nich velikou radost.

4.den
Ráno jsme začali výukou Českého jazyka. Potom jsme si provětrali mozkové závity na procházce. Odpoledne jsme ekobádali, zahráli jsme si na meteorology a pozorovali mraky. Pak jsme všichni zhlédli Krkonošské pohádky. Den jsme ukončili zpěvem a pohádkami na dobrou noc. A než bys řekl "švec", všichni jsme usnuli bez mluvení, protože motivací pro nás je zítřejší návštěva Aquaparku ve Špindlerově Mlýně.

5.den
Dopoledne jsme strávili v Aquaparku ve Špindlerově Mlýně. Děti si to moc užily. Odpoledne jsme se vydali na přírodovědnou procházku k Petrově boudě, kde jsme pozorovali stopy zvířat. Dnes jsme se dočkali i malé sněhové nadílky. Na chatu jsme se vrátili se západem sluníčka a po večeři jsme se chviličku učili. Večer děti měly tělovýchovnou chvilku s paní vychovatelkou. A teď už spí spokojeně ve svých postýlkách.

6. den
Dnes ráno nás probudilo sluníčko. Do svačiny jsme se učili. V čase před obědem děti jezdily na lopatách. Po odpoledním odpočinku pro veliký úspěch jsme opět vyšli ven jezdit na sněhu. Poté jsme si vytvořili vlastní papírový les z ruliček a papírových sáčků. Večer si děti vesele zazpívaly a zacvičily.

7. den
Dnes ráno nám krásně nasněžilo, proto jsme hned po snídani vyšli na procházku a pohrát si se sněhem. Odpoledne jsme využili napadlého sněhu a šli jezdit na lopatách. Byla to skvělá zábava. Po návratu na chatu jsme udělali pár pracovních listů o osídlení rybníka. Po vydatné večeři jsme si přečetli oblíbené pohádky na dobrou noc a unaveni z celého dne jsme rychle usnuli. Těšíme se na zítřejší den na sněhu a karneval, který nás čeká.

8. den
Dnešní počasí nám nebylo nakloněno, proto jsme zůstali v chatě a zkoumali život mraveniště. Odpoledne jsme vyráběli čepice s bambulí a pak nás čekal karneval, který jsme si všichni moc užili. Soutěžili jsme, tancovali a smáli se. Po dobré večeři jsme vyslechli pohádku a šli do hajan. Posíláme rodičům "snovou poštu", tzn., že dítě ve snu myslí na rodiče a posílá mu pozdrav a pusinky a ví, že rodič zprávu dostane. Prosíme rodiče, aby dítěti potvrdili, že zprávy dostali.

9. den
Dnes byl jeden z dalších krásných slunečních dnů. Proto jsme se ráno učili jen hodinku a šli ven na procházku. Odpoledne jsme šli jezdit na lopatách. Učili jsme se vázat různé uzly. Vytvořili jsme si drahokam z papíru. Večer jsme si zahráli několik her. A pak spokojeně usnuli. Zítra nás hned ráno čeká velké dobrodružství. Už se na něj moc těšíme.

10. den
Poslední den v Krkonoších byl pro nás velmi napínavý. Dopoledne jsme se učili. Odpoledne nám tu nechal Krakonoš psaníčko a připravil pro nás cestu za pokladem, ale nebylo to jednoduché. Po cestě jsme plnili různé úkoly a na konci nás čekala sladká odměna. Děkujeme za odpověď na "Snovou poštu". Děti v to věří, že jste přijali snem jejich přání a pozdravy, četli jsme jim to. Doma jim to ještě potvrďte, budou mít radost.
Snad se nám podařilo naplnit kufry správnými věcmi, nic nám nezůstalo, vše někomu patřilo. Už se těšíme, až se s Vámi shledáme. Vaši malí horalové:)
  • 1 439 zobrazení
  • 1 438 zobrazení
  • 1 312 zobrazení
  • 1 222 zobrazení
  • 1 210 zobrazení
Úterý - 15.12. - Dopoledne byla mlha hustá tak, že by se dala krájet. Uzlování, Horská služba, pravidla chování na horách. Odpoledne jsme se vydali z mlhy ven a nacvičovali pohyb v mlze s využitím sněhových tyčí podél cest v blízkosti Špindlerovy boudy.

Pondělí - 14.12. - Po včerejším pobytu na chatě jsme se za slunečného počasí vydali do Špindlerova Mlýna. Ukázali jsme si Labskou přehradu, popovídali o Labi a zařádili pod sněžným dělem. Odpoledne jsme opět využili k projížďkám na bobech. Další vyvedený den.-:)

Neděle - 13.12. - Krkonoše nám ukázali svoji méně vlídnou tvář. Mlha, déšť, sníh, vítr. Den jsme využili k odpočinku, enviromentální výchově a k výuce češtiny, matematiky, angličtiny. Zahráli jsme si hry a těšili se na návštěvu Špindlerova Mlýna.

Sobota - 12.12. - Další nádherný den. Sluníčko, bezvětří, teplota kolem nuly a nově napadaný sníh nás provázeli na okruhu kolem krkonošských bud. Novopacká bouda, Davidovy boudy, Medvědí bouda, Bradlerovy boudy, opět skalní útvar Ptačí kámen. Tvorbě andělíčků odolal jen málokdo.

Pátek - 11.12. - Dopolední vycházka na Ptačí kameny a nádherné výhledy na zasněžené Krkonoše, předobědové bobování. Večer jsme sledovali smutný příběh Hanče a Vrbaty.

Čtvrtek - 10.12. - Krásné slunečné počasí nás provázelo celým dnem. Dopoledne jsme strávili v bazénu, odpoledne na místním kopci bobováním (v noci trošku nasněžilo a přituhlo, takže jízdy byly opravdu vyvedené). V dálce jsme viděli mraky a vysvětlili si, jak vzniká inverzní počasí.

Středa - 9.12. - Dopoledne Dívčí kameny, kleče, živá a neživá příroda. Odpoledne venku pršelo, takže byla výuka, enviromentální program a přežití v přírodě, večer pro zájemce pohádka.

Úterý - 8.12. - Petrova bouda, rozcestníky a co na nich zjistit, Špindlerova bouda a pohraničí, odpolední bobování na zbytcích sněhu. Krásný slunečný den.

Pondělí - 7.12. - přednáška KRNAPu, vycházky s praktickými ukázkami orientace a přežití v přírodě, výuka, deskové hry a taneční kreace. Je sice mlha, ale teploty výrazně nad nulou.

Příjezd a první pozdravy - dopisy z Krkonoš. Přivítalo nás sluníčko a pak jsme prošli mlhou na naši chatu.
  • 1 179 zobrazení
  • podzim 2014
  • 1 055 zobrazení
6.11.2016 Do Krkonoš jsme přijeli v pořádku. Děti se ubytovaly v Josefově boudě. Chata je krásná, dřevěná. Pak jsme se šli podívat do okolí zasněženým terénem. Užili jsme si trochu sněhu, uváleli andělíčky, postavili malé sněhuláky. Večeře všem chutnala. Na chatě jsme si řekli pravidla, která budeme dodržovat. Děti si nakreslily obrázky na dveře svých pokojů a už spinkají.

7.11. 2016 Dnes jsme vstali do krásného dne. Nejprve jsme posnídali, pak si žáci vybarvili Krakonoše do svého portfolia a v 9.00 hodin si pro nás pán z KRNAPU připravil besídku o zvířatech. Dopoledne jsme strávili venku. Děti si hrály se sněhem. Po cestě jsme si dali oběd a nyní žáci odpočívají na svých pokojích. Odpoledne - lopatování. Večer - ekobádání + soutěže a společenské hry.

8.11. 2016 Dnešní ráno nás probudilo slunečními paprsky. Po snídani jsme se hodinu učili a šli stavět sněhuláky, neboť sněhové podmínky nám přejí. Po dobrém obědě děti odpočívají (hrají společenské hry, kreslí si a společně tráví čas). Odpoledne jsme vyšli jezdit na lopatách. Dále jsme se zabývali v rámci projektu ekobádání zdravým a špinavým životním ovzduším. Žáci psali do deníků a kreslili nejlepší zážitky z celého dne.

9.11. 2016 Dopoledne výuka + ekobádání. Odpoledne výlet na Moravskou boudu. Cesta byla zábavná, protože jsme v lese po celou dobu sledovali nástěnné tabule s informacemi o zvířátkách a v dřevěné podobě je hledali na pařezech, stromech.

10.11. 2016 Dnes jsme po snídani, ekobádání s tématem počasí a voda, šli na vycházku. Dnes celý den sněžilo. Odpoledne jsme šli lopatovat. Večer si žáci zahráli různé scénky, hry a kvízy. Teď už spokojeně spinkají a těší se na zítřejší výlet do nedalekého městečka. Doufáme, že v něm potkáme Krakonoše.

11.11. 2016 Dnešní den jsme zažili spoustu dobrodružství. Dopoledne jsme si zajeli do Špindlerova Mlýna. Lyžařské městečko jsme si prošli, nakoupili suvenýry a odjeli zpět na Josefovu boudu, kde jsme si zapsali zážitky do svých deníků. Odpoledne jsme se šli podívat na koníky vedle chaty. Dále jsme se dozvěděli základní informace o jejich životě a tréninku. Pak jsme šli na svah lopatovat. Večer jsme shlédli Krkonošské pohádky.

12.11. 2016 Hned po snídani jsme měli přednášku Horské služby, která byla moc zajímavá a moc se nám líbila. Pak jsme si udělali několik pracovních listů se zaměřením zvířatka, stopy, turistické značky a mraveniště. Odpoledne jsme šli na svah. Po návratu na chatu si žáci ve skupinách vytvořili rybník - osídlení rybníka. Večer se podívali na Krkonošské pohádky. Den se nám vydařil.

13.11. 2016 Dopoledne jsme byli na procházce u polských hranic nad Špindlerovkou. Dnes byl nejkrásnější den, protože všude byla přenádherná námraza a děti se rochnilli ve sněhu. Odpoledne děti v krbu našli psaní od Krakonoše, který jim připravil hledání Krakonošova pokladu. Žáci hledali cestu, sbírali fáborky, plnili celkem 10 úkolů a nejúžasnější byl poklad, který našli schovaný za smrčkem. Všichni měli z pokladu velkou radost, protože každý si vytáhl svého plyšáčka a dostal spoustu dalších dárečků, které děti udělaly šťastnějšími:). Večer jsme promítli několik krakonošských pohádek a teď už děti spinkají.

14.11.2016 Dnes jsme se vydali na výlet na Moravskou boudu, kde nás čekaly lanové překážkové dráhy. Děti si to užily. Cestou zpátky nás doprovázel labradorský horský pes, který žáky popoháněl vpřed. Odpoledne jsme popracovali na pracovních listech, vytvořili jsme si drahokamy z papíru, naučili se rozpoznávat některé druhy ptáčků. Před spaním jsme pustili několik krkonošských pohádek a ještě přečetli pohádky na dobrou noc. Zítra nás čeká balení a karneval a příprava na cestu domů. Děti jsou spokojené, některé dokonce už teď hlásí, že by tu chtěly zůstat:).

15.11. 2016 Dopoledne jsme byli na vycházce, kde si děti pohrály se sněhem. Potom jsme se věnovali pracovním listům zaměřeným na potravní řetězce. Odpoledne jsme balili věci. Před večeří jsme měli karneval, na který se všichni moc těšili a pořádně jsme si ho užili. Večer děti opět shlédli několik krakonošských pohádek a na dobrou noc se jim přečetly pohádky.

16.11. 2016 Dopoledne jsme si vyhodnotili práci za celý náš pobyt. Odměnili jsme každého žáka medailí, diplomem a sladkostí. Někteří dostali i pár drobností navíc. Poté jsme dobalili věci do kufrů, dokreslili a dopsali deníky a za chvíli už půjdeme na oběd. Těšíme se domů. Někteří by tu i rádi zůstali a nevraceli se do Brna:)). Každý se přihlásil, že by se do Krkonoš rád vrátil a to je výzva pro vás! Všichni přijedeme zdraví a v dobré kondici. Čekejte nás s nějakou dobrotou, na kterou se všichni těší. Dokonce i dárečky Vám Vaše děti dovezou:).
  • 1 022 zobrazení
Neděle 6.12.
Už jsme tu! Cesta byla dlouhá, ale uběhla rychle a tak jsme šťatně dojeli až na vrcholky Krkonoš, kde nás uvítalo sluníčko. Josefova bouda byla pro nás připravená a tak jsme se rovnou ubytovali, moc se nám tu líbí. Posíláme mnoho pozdravů a těšíme se, až přijde první pošta. Ještě než bude večeře, máme nějakou práci :)
Po večeři jsme si založili deníčky, abychom se mohli po návratu chlubit, jak jsme se tu měli. Trochu jsme si zazpívali u dvou adventních svíček a zahráli si hru. Po večerní pohádce jsme už všichni nachystaní v pelíšku a těšíme se krásné sny (a snad i snovou poštu).
Pondělí 7.12.
Sluníčko s námi hraje na schovku, poslalo na nás mlhu, ale my se nedáme. Měli jsme dneska návštěvu z KrNAPu i s pejskem a ježečkem, dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí a moc nás to bavilo. Ale sníh je sníh a ten nás láká nejvíc, tak jsme vzali lopaty a huráááá na kopec. Cestou jsme potkali pana pošťáka ve velkém autě, asi nám vezl hoooodně dopisů, uvidíme u večeře.
Úterý 8.12.
Sluníčko! To je krása! Jen toho sněhu rychle ubývá, tak si ho musíme pořádně užít. Tak rychle zvládnout učení a jdeme ven. Poznáváme známá místa pod sněhem. Taky jsme se vypravili do Polska a naučili se polsky pozdravit a poděkovat. Člověk nikdy neví, kdy se mu to bude hodit. Paní učitelky z nás mají radost, protože jsme mnohem samostatnější než před rokem a tak jsme vždycky vypravení na to šup. Zkrátka, je to tady prima!
Středa 9.12.
To nám to le utíká! Probudili jsme se do krásného rána. Dopoledne jsme stihli hromadu věcí do školy a ještě bobovačku, než nám ten sníh roztaje úplně. V Ekobádání jsme zkoumali mraky a počasí, to můžeme dobře pozorovat i tady, protože po obědě začalo drobně pršet a pak i trochu sněžit. Počasí si také zaznamenáváme do deníčků. A protože to už umíme, píšeme to rovnou anglicky. Jen toho sněhu pořád ubývá, tak jsme si vyrobili nějaké sněhové vločky sami. Povedli se nám, co myslíte?
Čtvrtek 10.12.
Dneska nám sluníčko vynahrazuje předešlé dny plné mlhy.
Pátek 11.12.
Nabitý program pokračuje a ráno nás opět čekalo krásné počasí. Snažíme se stihnout vše, co máme v plánu a celkem se nám to daří, ale nejlepší zábava je rozhodně sníh. Stačí nám troška a je spousta zábavy. Ovšem teď večer padá nový, tak se těšíme, že se ráno vzbudíme do čistě bílého dne. Co jsme všechno zvládli vidíte na fotkách, dnes máme radost z vlastnoručně vyrobených kompasů.
Ještě jsme vám nenapsali, co čteme na dobrou noc, takže do doženeme teď. Andíci (tj. 2.A) čte knížku Zachráněná sovička a Bendíci (tj. 2.B) čte knížku Modrý Poťouch. Obě se moc líbí. Ahoj zítra!
Sobota 12.12.
Nááádherný den! Počasí se vydřilo ukázkově a tak jsme si to hodně užili. Po včerejší chumelenici bylo lopatování báječné. I když je sobota, zkoumali jsme nové věci v Ekobádání a taky oprášili některé z loňska. Je to tu moc prima, ale ten sníh, ten je prostě nej! A Káje M. všechno nejlepší k narozeninám!
Neděle 13.12.
Už jsme tu týden! Letos to utíká vážně rychle. Dneska bylo obzvláště nehezky, dopoledne mlha a déšť, pak se ochladilo a chumelilo. Radší jsme zůstali doma. Udělali jsme spoustu práce a užili si také hromadu zábavy. Vrcholem dne rozhodně byl pyžamovo maškarní bál. Nezapomněli jsme ani na to, že je 3. adventní neděle. S Luckama jsme oslavili svátek a Simončin včerejší ještě jednou :)
Pondělí 14.12.
Další krásný den. Dělali jsme toho spoustu, ale pořád platí, že užít si sněhu musíme i do zásoby. Dnes jsme vám vyfotili naše pokojíčky, abyste viděli, jak to tu máme krásné. Kdo má na dveřích sluníčko pořádníčka a kdo prasátko, to zkuste uhodnout sami. Brzy ahoj!
Úterý 15.12.
A je to! Dneska poslední pracovní listy, ještě trochu češtiny a matiky, nějaké sněhuláky a hlavně sbalit kufry. Autobusy budou přistaveny v cca 12:30, odjezd po naložení. Pojedeme podle ubytování, takže Andíci a Bendíci spolu. Mezi Svitavami a Letovicemi pošleme SMS. Tak zítra!
O vaše děti se v Krkonoších staraly paní učitelky Martina Marková, Alena Štěpánková, Hana Sedláková a Maria Šuhajová.
  • prosinec 2015
6. 11. - Celý 4. ročník dorazil v pořádku, bydlíme na Novopacké boudě. Akorát máme po výborné večeři a chystáme se do postelí.
7. 11. - Dopoledne - seznámení s okolím chaty, koulovačka, stavění sněhuláků, přednáška KRNAP. Odpoledne - vycházka okolo Petrovy boudy na Dívčí a Mužské kameny. Večer - hraní her - roleta, kufr, ...
8. 11. - Dopoledne - vycházka s poznáváním zvířat, vyplňování pracovních listů. Odpoledne - 4. B: vycházka k Erlebachovým boudám, návštěva mladších sourozenců, lopatování; 4. A: vycházka na Bílé Labe. Večer - origami, společenské hry.
9. 11. - Dopoledne - výuka MAT a ČEJ. Odpoledne - výlet: Špindlerův Mlýn. Máme hodně sněhu, venku je příjemně. Všichni jsme v pořádku a máme se fajn. Večer - soutěže, scénky, písně, Superstar.
10. 11. - Dopoledne - výuka, odpoledne - pohybové hry a aktivity ve sněhu, lana a provazy, večer - promítání (dokument o lese, fotografie, pohádka).
11. 11. - Dopoledne - výuka MAT a ČEJ. Odpoledne - vycházka směr Špičák, stavění sněhuláka, lopatování. Večer - taneční zábava, pohybové aktivity, rozlučka s p. provozní Vladěnkou.
12. 11. - Dopoledne - vycházka spojená s přednáškou Horské služby na Erlebachově boudě. Odpoledne - soutěže ve sněhu - štafeta, lana, přetahování. Večer - Oslava Míšiných narozenin.
13. 11. - Dopoledne + odpoledne - celodenní výlet na Labskou boudu. Odpoledne - společenské hry. Večer - promítání filmu. Všichni jsou v pořádku, máme nádherné počasí.
14. 11. - Dopoledne - výuka, pohybové aktivity ve sněhu. Odpoledne - vycházka, lopatování. Večer - karneval, soutěže o nejlepšího tanečníka/tanečnici, soutěž o nejlepší karnevalovou masku a její prezentaci.
15. 11. - Dopoledne - výuka. Odpoledne, večer - dobrodružná výprava po stopách Krakonoše, promítání pohádky.
16. 11. - Balíme kufry, loučíme se.
Dosáhli jsme limitu 1 000 fotografií, více snímků už se do tohoto alba nevejde. Proto jsme založili ještě druhé album pro 4. ročník s názvem Krkonoše 2016 4. ročník - II. část.
  • září 2016 až červen 2017
  • prosinec 2015
31.10. Při dnešním putování po okolí jsme navštívili Medvědí boudu a Brádlerovy boudy. Celý den jsme se zajímali o vodu. Večer jsme si vyrobili larvu Chrostíka a propukla soutěž o nejlepší písničku o vodě.
1.11. Dnešní výlet do Špindlerova Mlýna se vydařil. A ještě jsme se něco dozvěděli o mapování terénu. Večer tak došlo na kreslení mapy naší dnešní trasy.
2.11. Úterý je ve znamení KRNAPu, dopoledne jsme se vydali čerstvě zasněženým lesem na Erlebachovu boudu, kde jsme si poslechli přednášku o místní fauně. Odpoledne se zhoršilo počasí. Tak jsme se věnovali relaxačnímu malování. A protože byl tématem dneska KRNAP, je na výběr ze 2 zvířat - jelen a vlk. Večer se otevřelo kino Krakonoš.
3.11. Ráno jsme si poslechli přednášku Horské služby o tom, co vše na horách dělá. A pak jsme se rozdělili na dvě skupiny - skupina A se vydala autobusem opět do Špindlerova Mlýna a pak si pěšky vyšla cestu zpět až na Moravskou boudu. Skupina B si vytyčila cíl náročnější - vrchol Sněžky. Můžeme hrdě nahlásit, že po náročném pochodu byl vrchol úspěšně zdolán. A během obou cest poznali naši žáci přírodu doopravdy všemi smysly.
4.11. Dopoledne v pátek jsme se vrhli na pokusy, odpoledne jsme se hýbali během pohybových her s ekologickou tématikou. A večer otevřel disco-club Krakonoš.
5.11. Ráno se po malé procházce Vaše-naše děti dozvěděli základní informace o první pomoci. Odpoledne jsme uspořádali soutěž ve stavění sněhuláků. Po pobytu venku jsme v učebně pracovali ještě na úkolech, ve kterých se mísí ekologie a jiné předměty. Náš pobyt v Krkonoších jsme symbolicky uzavřeli karnevalem.
6.11. Po snídani jsme vyhodnotili náš pobyt, změřili jsme si znovu plíce a vyhodnotili celotýdenní pobytovou hru. A pak už jen sbalit, poobědvat a vydat se na parkoviště na autobus.

Sbohem Krkonoše!
  • podzim 2016
30.10. neděle - krásné počasí a 5 stupňů nad nulou, přijeli jsme v pořádku, jsme ubytovaní a těšíme se na zítřek
31.10. pondělí - Dopolední slunečné počasí nás mile překvapilo a my mohli vyrazit kolem nově vznikající Petrovy boudy na Dívčí kameny. Za výstup do kopce jsme byli odměněni krásnými výhledy na Sněžku, na polskou stranu Krkonoš a Vysoké kolo. A abychom poznali i druhou stranu Krkonoš rozhodli jsme se navštívit Ptačí kámen. Jde o skalní vyhlídkové místo s krásným rozhledem, výhledem na Labský důl , Medvědovy boudy a Bradlerovy boudy. Odpoledne jsme tvořili mapu okolí Erlebachovy boudy. Den pokračuje...
1.11. úterý - Dnes jsme se probudili do mraků, byly všude kolem nás. Autobus nás dopravil pod mraky do Medvědího kolena a my začali náš dopolední výlet na Erlebachovu boudu. Po cestě nás překvapovaly muchomůrky a další houby, obklopovala nás nedotčená příroda Krkonoš. Odpoledne jsme se naučili orientovat v terénu pomocí buzoly a vyrazit pod správným azimutem.
2.11. středa - Přednáška KRNAPu se tentokrát nesla ve znamení fauny nejen krkonošské. Zajímavosti o některých druzích zvířat si zapamatoval každý. Ani proměnlivé počasí, které přineslo náš první sníh, nás neodradilo od krátkého poznávání přírody. Sněhové koule a sněhuláci, krajina schovaná pod sněhem, občasné krásné výhledy na Polsko i polská chata Odrodzenie. Další tvář Krkonoš.
  • leden 2004 až listopad 2016
  • prosinec 2015
Proti předvánoční únavě jsme se rozhodli bojovat recesí. A tak 15.12.15 jsme pro II. stupeň vyhlásili pyžamový den. Žáci i učitelé si den v nočních úborech užili. A některá módní pyžama vyvolávala okamžité úsměvy na rtech. Chodby a třídy naplnila hned pozitivní nálada a to čekání na vánoční prázdniny bylo zase o trochu příjemnější. A kdy jindy potkáte učitele v noční košili s napisem sladké sny a s čepičkou na hlavě?
  • 15.12.2015
Neděle 30. 10. - Cesta proběhla bez jakýchkoliv komplikací. Po příjezdu do Krkonoš se odpolední program nesl v duchu zabydlování a vybalování věcí.
Pondělí 31. 10. - Dopoledne jsme vyrazili na kratší procházku na Malý Šišák. Protože nám tato krátká vycházka nestačila, tak jsme se po obědě vydali na Dívčí kameny, kde jsme byli odměněni krásným výhledem do širokého okolí. zejména na polskou stranu Krkonoš.
Úterý 1. 11. - Dopolední program jsme vyplnili pohybovými hrami na hřišti u Špindlerovy boudy. Odpoledne jsme pak vyrazili prohlédnout si soutok Čertovy strouhy a Bílého Labe.
Středa 2. 11. - Středeční dopoledne vyplnila přednáška o Krkonošském národním parku. Odpoledne nás pak počasí zahnalo dovnitř a my jsme si tak mohli prohloubit své znalosti z českého jazyka a matematiky. Večer pak byly děti odměněny karnevalem s diskotékou.
Čtvrtek 3. 11. - Ve čtvrtek pak došlo k velkému dělení, a to na skupinu, která měla vyrazit na Sněžku, a na skupinu, která se vydala do Špindlerova Mlýna. Oba celodenní výlety se nesmírně vydařily a děti byly spokojené se svými výkony, přestože jsme byli všichni značně znaveni.
Pátek 4. 11. - Páteční dopoledne jsme strávili v teple Erlebachovy boudy, kde jsme vytvářeli plakáty k ekologické části pobytu. Odpoledne jsme se pak společně s ostatními třídami přesunuli k Moravské boudě, kde na nás čekalo sedm stanovišť, na kterých jsme si vyzkoušeli spoustu věcí, od uzlování, přes různé pokusy, až po lezení po lanech.
Sobota 5. 11. - Dopoledne jsme absolvovali naši poslední přednášku a to na téma první pomoc. Po přednášce jsme se ještě před obědem stihli projít do Polska. Jelikož se nám tam zalíbilo, tak jsme po prodlouženém odpoledním klidu zašli opět na Polskou stranu Krkonoš, kde se odehrála velkolepá a nelítostná sněhová bitva. Po večeři už pak následovalo hodnocení týdne stráveného v Krkonoších a příprava na nedělní odjezd.
Neděle 6. 11 - Přibližně kolem 14:00 je plánován odjezd směr Brno-Slatina. Příjezd by se měl uskutečnit zhruba kolem 19:00.
  • listopad 2016
Sobotní návštěva Špindlerova Mlýna. Lyžařské středisko se teprve chystá na první návštěvníky, přítomni však byli již mlynář Špindler a vládce místních hor - Krakonoš.Večer proběhl ve znamení Mikuláše, čerta, anděla a diskotéky s 8.A a 8.B.

Pátý den byl ve znamení diktátů v češtině i slovenštině, fantazijních stromů a odpoledního koupání v bazénu ve Špindlerově Mlýně. Cestou na Erlebachovu boudu nás opět provázelo sluníčko, Labský důl byl vidět v celé svoji kráse. Sněhu je stále méně, ale sluníčka více.

Čtvrtá sada fotografií. Dnes bylo krásné slunečné počasí. S buzolou jsme se vydali na dohled Sněžky, nádherné byly i výhledy na polskou stranu. Večerní Planet Hero - ochránce Země (scénky a příběhy s ekologickou tematikou)

Třetí den jsme vyšli na hřeben Krkonoš a došli až na Dívčí kameny. Po cestě jsme pozorovali tající sníh a objevující se do té doby schovanou živou přírodu.

Druhé fotozpravodajství - včerejší večer a prezentace nebo reklama na KRNAP v podání skupinek žáků.
Dnes byly na programu zimní pohybové hry, vycházka do okolí a cyklus vody v přírodě - česky, slovensky a anglicky.
Počasí nám přeje a dobrá nálada nás neopouští :-)

První fotozpráva z Krkonoš tříd 9.A a 9.B.
Dobrá nálada je naším společníkem :-)
  • duben 2018

17. září 2010

Webová adresa

Má oblíbená alba na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)